fredag 17 oktober 2014

Orslös lördag #125


Graffiti




14 kommentarer:

  1. Sånt här gillar jag! När de gör något av tråkiga husfasader och inte bara låter det vara helt tomt och inspirationslöst!

    SvaraRadera
  2. Så snyggt! Verkligen ett lyft för huset!

    SvaraRadera
  3. Vilket lyft när det är så här bra gjort kan man inte annat än gilla:-)
    Ha en bra lördag

    SvaraRadera
  4. Så snygg husfasaden blev med lite färg och form! Säkert ett rejält lyft för husat!

    SvaraRadera
  5. Snyggt när en trist husfasad kan piffas upp och bli mer levande med snygg graffiti, Fint fotat!

    SvaraRadera
  6. Tänk vad snygg en helt vanlig trist husgavel kan bli förgylld med konst. Känns mer avancerat än graffiti och det måste ha krävt byggställning (för konstnären menar jag). Tror du fick bästa vinkeln, snyggt jobb!

    SvaraRadera
  7. Snyggt! Långt i från "gängse" typer av graffiti!

    SvaraRadera
  8. Ja denna husfasad vart genast mycket snyggare med graffiti :)

    SvaraRadera
  9. Så läckert! Så mycket mer fantasieggande än en slät husvägg!

    SvaraRadera
  10. Känns som om jag känner igen huset med målningen...var finns detta konstverk?
    /Kiki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilden är tagen från Skanstullsbron ner mot husen på Norra Hammarbyhamnen. Jag tror det här huset ligger vid södra änden av Östgötagatan.

      Radera
  11. Fint när de gör så här ned väggar :)

    SvaraRadera
  12. Tror att jag sett fasaden från tunnelbanetåget... snyggt!! Tänk om alla husägare med "grå" delar skulle tillåta just detta vad mkt fint vi hade att vila ögonen på.

    SvaraRadera