lördag 7 april 2012

FOTOTRISS 173

Veckans tema i Fototriss är lång. Vad kan då passa bättre än en bild på mig, som hustrun har tagit,  då jag (som är 187 cm) möter världens längsta man. Han är 272 cm lång och står utanför Guinness World Record Museum i Köpenhamn. Han var född 1918 och dog endast 22 år gammal 1940.



Här är en bild på mig och en liten kille på 3 år, där skillnaden i längd är ungefär densamma som förra bilden fast tvärtom.


Denna långa bänk finns i Monica Zetterlunds park i Stockholm. När hustrun satte sig på bänken började Monica Zetterlunds musik spela i högtalarna.


Fler "långa" bilder finns på FOTOTRISS 

23 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder på temat :-) Gillar den långa bänken. Lite Monica Zetterlund är ju aldrig fel!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Favoriten blir nog tvåan:)
    Trevlig Påsk!

    SvaraRadera
  3. Härligt triss :) Skulle gärna testaden långa bänken :)

    SvaraRadera
  4. Härlig triss! Ha en fortsatt fin Påsk!

    SvaraRadera
  5. Åh den där bänken skulle jag vilja leta mej fram till i Stockholm

    Ha en fortsatt skön påskhelg. // Lissen

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder :) Den långe mannen där i statyn är hemskt lång när man ser på dina 187 cm :)

    SvaraRadera
  7. En klockren lång triss :))

    SvaraRadera
  8. Trevliga bilder!
    Funderar lite över det där att man inte kan sitta i tysthet på Monicas bänk.. Mitt i vatten, tyst o stilla, spelas "Sakta vi gå" funkar det ju men..... ;)

    SvaraRadera
  9. Gillar de två första bilderna med längdjämförelse, kul grepp! Monica Zetterlunds park ska få ett besök i sommar.

    SvaraRadera
  10. En jättefin triss! Jisses så lång han var, världens längsta man - ojojoj...
    Favoritbilden blir mittenbilden :)

    SvaraRadera
  11. En fin triss på temat! Den där bänken måste jag leta rätt på.

    SvaraRadera
  12. En fin triss och bra tolkning. Gillar kontrasten mellan bild ett och två när det gäller din längd :)

    SvaraRadera
  13. Roligt grepp med dig själv som måttstock i längdjämförelsen!
    Kul att se MZ långbänk, den visste jag inte fanns. Alltid lär man sig något nytt i fotoutmaningar :)

    SvaraRadera
  14. Det är ett riktigt bra ställe, Guinness i Köpenhamn - mycket att se och fundera över.

    Monicas bänk måste jag ta mig till, tänk att jag inte varit dit än!

    SvaraRadera
  15. Fin tolkning :-) Hoppas du haft en bra Påsk!

    SvaraRadera
  16. Härlig tolkning på temat! Läckra bilder :)

    SvaraRadera
  17. Snyggt! Det kan inte ha varit lätt att vara världens längsta man. Trevlig annandag!

    SvaraRadera