söndag 25 mars 2012

FOTOTRISS 172

 Den här veckan får det bli några bilder ur mitt arkiv till veckans Fototriss med temat Utsikt.

Här är vi på väg upp i SkyView till toppen av Globen i Stockholm. Bilden är tagen från kabinen ner mot Arenavägen. Vi har ännu en bit kvar upp till toppen och har just mött den kabin som är på väg ner.


Här är vi i Budapest och hustrun beundrar utsikten över staden som delas av floden Donau.


Nästa bild är tagen vid Fåfängan och visar inloppet till Stockholm.
 

Fler utskiktsbilder finns på FOTOTRISS

11 kommentarer:

  1. Fina utsikter var det här. Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  2. Fantastiska utsikter alla tre! Det gäller att inte ha anlag för svindel när man åker i den där kabinen på Globen...
    Sitta på Fåfängan en sommardag och studera utsikten är inte dumt!!

    SvaraRadera
  3. Ojoj här fick jag svindel till och med :-) Fin triss!!

    SvaraRadera
  4. Verkligen jätteläckra bilder!

    SvaraRadera
  5. Vackra utsikter och bra fotat! :)

    SvaraRadera
  6. Härliga utsikter! Fast den första är ganska skrämmande. Visste inte att man kan ta sig upp i Globen. Nu funderar jag på en vådlig färd.

    SvaraRadera
  7. Fin triss! Uppe på Globen har jag också varit och där hade man utsikt.De andra bilderna var också superfina.

    SvaraRadera
  8. Oj oj oj Jag är så himla höjdrädd så att det där med Globen är bara att glömma. Räcker med att jag ser detta från mitt jobb varje dag....och att gå upp i tornet på din andra bild är lika hemskt - därmed håller jag mig på markplanet som i bild tre ;-))

    men jag tycker om alla dina bilder och den är superhäftig ettan! Gillar den trots höjdskräcken ;-))

    SvaraRadera
  9. Älskade Budapest, jag bodde där ett år och längtar tillbaka ofta =)

    SvaraRadera