söndag 15 december 2013

FOTOTRISS 243


Veckans tema i Fototriss är färgstarkt/färgglatt. 
Nu är det också tävling, och man kan vinna en långresa med Vingresor.


Bland barnbarnens leksaker finns Lego med bokstäver och annat bokstavspussel. 
Huset har barnen byggt, men bokstäverna har vi satt dit, så att det skulle bilda ordet färgstark.




Ingrid har en viss förkärlek för rött, och onekligen blir det en rejäl 
färgklick mot allt det gråa i denna årstid. 




Bild från i somras från ett besök på Tullgarns slott. 

Fler färgglada bilder hittar du här

25 kommentarer:

  1. En riktigt färgstark och en klar humörhöjande triss! Gillar den röda kappan, det är annat än allt det svarta vi ofta går runt i!
    Ha en skön adventssöndag!

    SvaraRadera
  2. första bilden sa ju allt :)

    SvaraRadera
  3. Legobilden är ju så perfekt och optimal till denna färgtriss, love it!

    SvaraRadera
  4. Härlig varierad triss, damen i rött blir favorit;-)

    SvaraRadera
  5. Härligt med olika varianter på färgglatt! :)

    SvaraRadera
  6. Ler....här en annan som också älskar starka färger. När jag träffade min sambo för sådär 14 år sedan så kallade han mig färgpaletten ;-)

    SvaraRadera
  7. Färgrikt och glatt! Gillar den rda kappan, en sån vill jag ha!

    Ha en riktigt god jul!

    SvaraRadera
  8. Jättefina färgstarka bilder. Huset blir favoriten. Jag gillar starkt att du klär dig i rött som motvikt till alla svartklädda som omger oss i vintertid.

    SvaraRadera
  9. Såå fin triss! Färgglad o härlig rakt igenom!Legohuset toppen!

    SvaraRadera
  10. Bra trissat! Annorlunda tolkning som jag verkligen gillar!

    SvaraRadera
  11. Snyggt! Roligt med färg även vintertid. Det är litet märkligt att många klär sig mörkt när det blir höst och vinter och ljust när våren kommer. Det är ju på vintern man behöver färg..! Bra val med den röda kappan!

    SvaraRadera
  12. Vilka härligt färgglada bilder ni visar!

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga färgstarka bilder! Tullgarn en favorit!

    SvaraRadera
  14. Första bilden stjäl hela trissen ;) Kreativt och roligt tänkt!

    SvaraRadera
  15. Här har jag svårt att välja mellan ettan och tvåan. Trpr jag tar tvåan - Ingrid är verkligen en färgklick och förebild till alla oss andra som envisas med att gå med mörka vinterkläder - så trist ju!
    Stort tack för titt-in hos mig:-)

    SvaraRadera
  16. "Lady in red" Snyggt trissat!

    SvaraRadera
  17. Snyggt bra triss.
    ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  18. Kul ide med första bilden och sådana som Ingrid behövs verkligen i grådasket.

    SvaraRadera
  19. Jag gillar helt klart foto nummer ett, kanske för att jag också älskar att bygga lego med mina barnbarn...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  20. Kreaktiv tolkning av första bilden där :)

    SvaraRadera
  21. Det var riktigt färgstarka motiv i den trissen. Fint.

    SvaraRadera
  22. Kul första bild! Den borde var titelbild för hela tissomgången!

    SvaraRadera
  23. Roligt tolkning där den första bilden blir min favorit då den är så kreativ!

    SvaraRadera