tisdag 22 november 2011

FOTOTRISS 158

Här är mitt bidrag till veckans Fototriss med temat Inramad. Nu är det tävling med priser från Coolstuff.

Först en bild från Farsta i Stockholm tagen för ett par 
veckor sedan när det fortfarande fanns litet höstlöv kvar


Sedan en bild från Riksbron  där valvet mot Riksgatan 
får utgöra inramning till Storkyrkan i Bakgrunden

...och sedan en dagsfärsk bild från ett novembergrått Farsta, en 
parkeringsplats inramad av träd och ett dekorativt skyddsräcke 



9 kommentarer:

  1. Det blev en trevlig stockholmstriss med kända och okända ramar. Den första bilden blir min favorit.

    SvaraRadera
  2. Fin och intressant blandning i trissen. Välkänd stockholmsvy med kyrkan snyggt genom valvet. Parkeringsplatsens inramning med de halva "hjulen" gillar jag mest.

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder och den första blir min favorit jag får känslan av att hon lämnar hösten och går mot en kallare vinter.....

    SvaraRadera
  4. Det var fina varianter på det inramade temat. Och på tal om det, min första bild är faktiskt tagen mitt på blanka dagen, nere i Citytunneln.

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt att det finns så mycket vackert bara man tittar efter. Den sista bilden som ser ut som en halv sol med strålar är så fin.

    SvaraRadera
  6. Bild nr 2 där storkyrkan kikar fram tycker jag är suverän inramning.
    Hela trissen mycket bra.

    SvaraRadera
  7. Snygga inramningar och härligt djup i bilderna! Höstlöven i bild ett ger en fin förgrund!

    SvaraRadera
  8. Fina varierande naturbilder som passar perfekt till temat ! Intressant kontrast mellan ettan och tvåan. Mittbilden blir min favorit. Ger mig också en Stockholskänsla som jag ibland kan sakna.

    SvaraRadera
  9. Stockholm, vackert inramad även om hösten. Snyggt trissat.

    SvaraRadera